Thajsko 5.den – Hua Hin

Ráno proběhl rychlý úklid a přesun na nadzemku, která byla cca 20 min chůze od hotelu. Předtím jsem si ještě stihl koupit slušivý klobouček za 80BTH. Nadzemkou jsem se snažil dostat do nedaleké zastávky Capital Monument, kde je místo pro odjezd minibusu do Hua Hin za 280BTH a cca 3 hodiny cesty. Cesta nadzemkou (skytrain) byl taky zážitek, turisté žádní a kosa jak v mrazáku. Ani o minibusech turisté moc neví, mě ho doporučil můj kamarád zkušený thajský cestovatel Marek (thaiway.cz). Btw zrovna když píšu tento post vypadla v části Hua Hin elektřina :-). Ani se moc nedivím, když se podíváte, jak je to tu prosíťované ;-).

2013-03-22 11.46.55 2013-03-22 11.18.30 2013-03-22 11.27.55

Cesta do Hua Hin v pohodě, jen jsem myslel, že jedeme přímo a ne že budeme po cestě milionkrát zastavovat, aby si někdo vystoupil a nebo aby si řidič něco vyřídil. Vtipná situace nastala, když z ničeho nic na frekventované dálnici zastavil a vystoupil z auta, pak dal jednomu cestujícímu pokyn, aby se přesunul do minibusu, který zanedlouho zastavil za námi. Umíte si představit, jak by mohla taková situace dopadnout u nás (u dálničních hovad?). Thajci proste zpomalí a ani netroubí. Ještě bych zmínil, že vedle mě přes uličku seděl další transexuál. No co, když mají transky i svůj pořad a moderátora. Narazíte tady na ně jako u nás na ponožky v sandálech.

Příjezd do Hua Hin byl pohádkový. Traffic tu je, ale aut je přeci jen méně, neslyšíte pořád píšťalky a ruch. Stánkařů a tuk tukařů tu taky není tolik a nebarikádují vám cestu, kde jen můžou. Je tu čistěji, pěkné levné restaurace a hlavně žádný smrad a je tu moře! Po cestě na moře jsem navštívil restauraci a dal si tradiční thajskou polévku tom yam gung. Záměrně jsem řekl, že chci pouze trošičku spicy, ale stejně to pálilo jak blázen, ale byla výborná a plná krevet. Jediné, co mi vadilo bylo příliš mnoho bambusu, který má velmi výrazné aroma. K jídlu jsem si dal tradiční thai tea, který mě naučil pít jeden Thajec.

2013-03-22 15.24.48 2013-03-22 15.31.38

Podle GPS (mimochodem smartphone je nejvíce používaná věc z mého batohu) jsem dorazil k pláži a seznámil se s mořem. Chvíli jsem seděl a přemýšlel, kde se ubytuju. Pak jsem se mrknul na booking a bum, za 5 min rezervován hotel za 450BTH noc a jdu k němu. Je 70m od pláže a má půjčovnu kol a skútrů, kterou plánuji využít.

Bydlení je skromné, ale pěkné. Vedle mě jsou mladí, takže doufám, že nebudou večer moc dovádět. Kdyžtak mám iPod :-D.

2013-03-22 16.52.56

Po ubytování jsem se vydal směr centrum, chtěl jsem si dát velký kokos na osvěžení, ale bohužel jsem nenašel žádného stánkaře, takže jsem se chvíli potuloval, odmítnul jsem asi bambilion masáží a pár šití obleků, kupodivu žádný tuk tuk. Dostal jsem se dokonce i do uličky, která se mi na první pohled moc nepozdávala, bo v ní byly pouze ženy. Asi víte, co to bylo za uličku ;-). Nakonec jsem se vrátil zpět k hotelu, kde máme poblíž asi jednu z nejoblíbenějších rybích restaurací. Byla opravdu obrovská, v 1.patře vařili, vše byl open space a před restaurací byly ryby vystaveny na ledu. V 2.patře se hodovalo. Dal jsem si fish and chips a obrovský osvěžující kokos.

2013-03-22 19.02.59 2013-03-22 19.03.26 2013-03-22 19.03.33 2013-03-22 19.06.08 2013-03-22 20.12.04

Mohlo by vás zajímat

František Szabó

([email protected]) Internetový podnikatel. Provozovatel webových portálů ve více než 20 zemích světa. Zastánce jednoduchosti a minimalismu. Investor a podporovatel decentralizace.

Diskuze

5 komentářů

1. Krásné obrázky už nedočkavě čekám na další. Hezký pobyt.

2. Hoj .. Přes Capital Monument sem v pondělí jel taky – po 3 tejdnech dom 🙂 Každopádně jestli jedeš na měsíc, tak vážně doporučuju i ten sever (nebo aspoň Kanchanaburi) .. pokud nejseš vyloženě milovník moře a neplánuješ se někde na tejden zastavit, tak Phuket, Phi Phi, Ao Nang, Krabi, Lanta se dá stihnout za 12 dní komplet. (btw best beach a moře je na Phi Phi – za Long Beach na východní straně ostrova – nikdo nikde, palmovej háj, bílej písek a moře bomba (45min pěšky nebo 150bath longtailed loď z Ton Sai Bay). GL a přežij nějak to horko =)

P.S. Tobě ten kokos fakt chutná? Mi sme se s GF shodli, že to smrdí jak mrdka 😀

1. Diky za info, uvidim sever me zatim moc nelaka ale jsem tady na dlouho tak me mozna more omrzi. Zitra jeho na Koh Tao, ale mozna dam i ten zapad jako Phi Phi, Krabi a Lanta ale moc me to tam nelaka kvuli drahote a turistum kterych je tam prehrsel.
      Jo docela mi to i chutna a kokos je hlavne extremne osvezujici:). Tos nemel rikat ted to budu mit porad v hlavne:-D