LinkedIn už dávno není pouze online pracovní resumé. LinkeIn využívám velmi aktivně a patří hned po Twitteru k mé druhé nejoblíbější sociální síti. Obrovským tahákem je jeho byznys zaměření a fakt, že se můžete propojovat s velmi zajímavými lidmi, s kterými byste se obvykle jen těžko setkali. Navíc nabízí profesní skupiny plné zajímavých a praktických informací od profesionálů.

Pokud jste na volné noze a hledáte nové klienty, nebo pracujete a chcete se poohlédnout po něčem jiném, měl by být správně vytuněný profil povinností. Níže přikládám 10 tipů, které mi pomohly neuvěřitelným způsobem zvýšit počet shlédnutí, příjem zakázek a potencionálních partnerství (přitom stačilo tak málo a LinkedIn pracuje za mě a ZDARMA).

Účet na LinkedInu jsem si založil již v únoru 2008, ale na maximum jsem jej začal využívat teprve minulý rok. V Česku se jeho využití neustále rozšiřuje a mezi personalisty a HR patří k velmi populárním nástrojům sloužící k vyhledávání nových zaměstnanců a pracovních partnerů.

TOP 10 tipů

  1. Přidejte si profilovou fotku, na které jdete poznat. Nemusíte se inspirovat přímo mnou (pan citroňák – specifický personal branding), ale je nutné abyste na LinkedInu měli alespoň trošku reprezentativní fotografii. Vyhněte se fotografiím z akcí, dovolené, plesů nebo kresleným ilustracím. Ideálně z konference, důležité ale je, abyste na fotce byli pouze vy.
  2. Motto – zobrazuje se pod jménem. Je to něco, co by mělo na první pohled zaujmout a říct, čím se zabýváte. Tento titulek je pak použit při vyhledávání napříč LinkedInem a doporučování podobných lidí při prohlížení cizích profilů. Můžete využít 2 přístupy, klíčová slova nebo popisný text, záleží jen na vás. Pokud zvolíte klíčová slova jako já (Affiliate and iOS marketing and monetization expert), budete jednodušeji dohledatelní. Přední expertka na LinkedIn v ČR Eliška Vyhnánková zvolila brandový titulek: krotitelka sociálních sítí na volné noze
  3. Navazujte spojení s partnery, spolupracovníky a lidmi, které jste potkali nebo těmi, kteří vás zajímají a jsou z vašeho oboru (více než 500 spojení na profilu vypadá dobře a důvěryhodně). Při navazování spojení s významnými lidmi je lepší poslat personalizovanou žádost včetně popisného textu (vyhněte se automaticky vygenerovaným žádostem o spojení).
  4. Pracovní zkušenosti jsou velmi důležité. Přidejte své předchozí práce, ale pouze ty významné. Vyhněte se brigádám nebo pracím, které nesouvisí s vašim aktuálním zaměřením (sběr jablek u SEO konzultanta není moc vhodná reference). Já osobně mám ve zkušenostech pouze top reference. Nesnažím se vypisovat všechny.
  5. Chcete zahraniční klienty a kontakty? Přeložte si svůj LinkedIn profil do angličtiny. Váš profil můžete přeložit do desítek jazyků.Screenshot 2014-05-25 13.02.00
  6. Souhrn používá vedle motta LinkedIn ve fulltextu. Já osobně mám souhrn krátký, ve 3. osobě (což je doporučováno personalisty), a mám v něm výzvu k akci. Nebojte se přidat kontaktní údaj nebo odkaz na web. Pro zkrášlení profilu si můžete přidat odkazy na vaše hlavní projekty i s náhledem.
  7. Využijte funkci vylepšit profil vedle editace a přidejte vše relevantní – máte ocenění, publikace, certifikace, vzdělání související s vaším oborem? Vše zajímavé vložte na svůj profil.
  8. Požádejte své kamarády a zaměstnavatele o doporučení, jsou důležitá a zvyšují vaši důvěryhodnost. Dobré je mít alespoň 5-10 doporučení na profilu. Obvykle je mnohem jednodušší získat dovednosti (štítky). Sami si můžete určit jaké dovednosti máte a ty si seřadit dle důležitosti pomocí ajaxového tažení myši. Užitím této funkce si můžete uspořádat celé bloky vašeho profilu dle důležitosti (pro mě je aktuálně velmi důležitý projekt LemonyApps a proto jej mám jako první na profilu).Screenshot 2014-05-25 13.11.19
  9. Upravte si profilové URL – kvůli SEO a vypadá to pak lépa a profesionálněji. Nastavit si můžete URL pod v sekci Upravit profil pod profilovým obrázkem máte URL a napravo odkaz upravit. Poté sjedete níže a napravo uvidíte nastavit vlastní adresu URL (cz.linkedin.com/in/frantisekszabo)
  10. Přihlašte se do tématických skupin, které vás zajímají. Já sleduji zahraniční skupiny o mobilním a affiliate marketingu a čas od času napíšu také svůj příspěvek. Můžete si tak jednoduše propagovat vlastní projekty/blog a budovat si brand. Hlavně zahraniční skupiny o marketingu jsou velmi populární a mají i desítky tisíc členů.

Budu moc rád za vaše reakce a případné tipy v komentářích a sdílení článku na Twitteru.

[Tweet "Přečtěte si 10 tipů jak využít váš LinkeIn profil na maximum."]

Spojte se se mnou na LinkedInu!

Mohlo by vás zajímat

František Szabó

([email protected]) Internetový podnikatel. Provozovatel webových portálů ve více než 20 zemích světa. Zastánce jednoduchosti a minimalismu. Investor a podporovatel decentralizace.

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *